El magnat australià Rupert Murdoch, propietari de l’imperi mediàtic News Corporation, ha llançat el primer diari dissenyat exclusivament per a l’iPad, la tableta electrònica d’Apple. Només es podrà comprar als Estats Units. Les dues primeres setmanes serà gratuït i a partir de llavors es podrà descarregar per 0,14 dòlars al dia, 0,99 a la setmana o 39,99 a l’any.

Per aquest nou projecte, Murdoch, de gairebé 80 anys, ha invertit 30 milions d’euros. Segons els seus creadors, aquest nou diari podria arribar al centenar de pàgines diàries, en funció de l’actualitat informativa, i s’actualitzarà al llarg del dia. Setmanalment, el diari té un cost de 500.000 dòlars.

Entre d’altres, inclou vídeos d’alta definició, fotografies de 360º i gràfics interactius, i permet seguir els articles locutats o que un presentador t’expliqui un resum del contingut del diari en vídeo. L’editor del diari és Jesse Angelo, que sobre la línia editorial que seguirà el diari ha assegurat que “som molt patriòtics i som americans”.

Murdoch contempla que, en un futur, el diari estigui disponible també per a tabletes d’altres marques, tot i que els dos primers anys serà ‘fidel’ a Apple. Un Apple que per mitjà d’Eddy Cue, vicepresident dels serveis d’internet de la marca californiana, considera “increïble” que quelcom amb “un valor de producció tan alt pugui ser produït cada dia”.

Per la seva part, Murdoch pretén “portar la màgia del vell periodisme al format digital”, ja que considera que “els nous temps exigeixen un nou periodisme”. Però l’aposta del propietari de News Corporation també té un component econòmic, i és que l’objectiu del magnat dels mitjans de comunicació és fer que el periodisme torni a ser econòmicament viable amb uns costos reduïts al no haver-hi paper.