Aquest dilluns ha sortit el primer exemplar de The National, un diari escocès amb una línia editorial a favor de la independència del país. Al darrere de la nova capçalera hi ha Herald & Times Group, propietat de Newsquest (la filial escocesa del grup Gannet), que també edita el setmanari Sunday Herald, que arran del seu posicionament independentista actualment té una difusió un 40% superior a la de l’any passat.

“El Sunday Herald va ser l’únic periòdic important en donar suport a la independència, i durant la campanya del referèndum ens va semblar que la manca de suport mediàtic representava un seriós dèficit democràtic en els mitjans del país”, asseguren en el web de la nova capçalera.

The National es publica de dilluns a divendres a un preu de 50 penics, i disposa d’una edició digital. A banda, s’està ultimant el seu portal, thenational.scot, però mentre això no passa les seves informacions es recullen a heraldscotland.com.

Llançament ‘contraintuïtiu’

“El seu futur dependrà del suport del conjunt del moviment de sí. Esperem que les vendes justifiquin continuar amb la seva publicació i que The Nacional es converteixi en una veu forta, orgullosa i permanent en el panorama mediàtic escocès”, afegeix el mitjà, tot recordant que 1,6 milions de persones van votar a favor de la independència.

 “Hem perdut el referèndum, però l’impuls polític de suport polític a la independència creix dia a dia”, assenyalava dissabte Richard Walker, editor de The National i Sunday Herald.

 “És una gran oportunitat per satisfer les necessitats d’un sector políticament molt compromès de la població escocesa”, remarcava el director executiu de Herald & Times Group, Tim Blott, qui recordava que és el primer cop en molts anys que es llança una capçalera impresa de periodicitat diària a Escòcia. “Reconeixem que el llançament d’un diari el 2014 és en certa mesura contraintuïtiu, però lluitem constantment per la força del gran periodisme i l’opinió ben formada”, argumentava. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram