El proper 31 de desembre, el setmanari Newsweek, el segon més llegit dels Estats Units, es publicarà en paper per darrer cop. A partir d’aleshores, la publicació es convertirà en un mitjà únicament digital. Així ho va anunciar aquest dijous l’editora del setmanari, que acaba de complir 80 anys, al web The Daily Beast, portal amb el que es va associar fa dos anys.

En la nova etapa, sota el nom de Newsweek Global, el mitjà comptarà amb una única edició per a tot el món, que serà de pagament via subscripció, i estarà disponible per a dispositius mòbils. Amb tot, alguns articles seleccionats seran accessibles gratuïtament.

El pas arriba recolzat per les xifres de The Daily Beast, que acull 15 milions de visitants al mes, un 70% més que l’any passat. “Hem arribat a un punt d’inflexió en el que podem ser més eficients per als nostres lectors en format totalment digital”, assegurava l’editora en el seu anunci.

Els motius de la decisió són les “dificultats econòmiques” per la caiguda publicitària i per les associades a la impressió i la distribució de les publicacions en paper. La nova etapa comportarà una reestructuració que implicarà sortides entre la plantilla.