L’agència de notícies Reuters, que tradicionalment s’ha dedicat a cobrir temes econòmics i internacionals, ha decidit entrar en el mercat nord-americà ampliant també les temàtiques. El moviment suposa una passa endavant per trencar l’hegemonia d’Associated Press als Estats Units.

Reuters ha anunciat que produirà un servei de notícies generalistes i temes locals, Reuters America, per omplir el buit que necessiten les redaccions de molts mitjans arran la crisi econòmica i del sector periodístic. L’agència també començarà a distribuir, per primera vegada, continguts generats pels seus socis sobre diferents temàtiques amb l’accent posat en respondre més directament a les necessitats dels seus clients.

El seu primer client serà el grup de diaris Tribune i el nou servei donarà feina a uns 100 periodistes a 50 ciutats nord-americanes. Fins i tot oferirà serveis “sota demanda” i enviarà els seus periodistes a algunes redaccions per “entendre millor les necessitats” dels seus clients.

Tots aquests moviments s’emmarquen dins del projecte Apollo de Reuters, amb el qual el servei de notícies vol passar de ser subministrador de notícies econòmiques i financeres pròpies a oferir una gamma més àmplia de continguts segons les necessitats dels seus clients. Segons el president de Reuters, Chirs Ahearn, l’agència passa a ser ara “una plataforma d’intercanvi de continguts”.

Paral·lelament, Reuters Thomson segueix amb el seu pla d’estendre la seva audiència online gràcies a Reuters.com i a les aplicacions mòbils.

Font: Escacc