La prestigiosa revista esportiva Sports Illustrated no vendrà més subscripcions de la seva versió en paper. A partir d’ara, el setmanari de Time Warner oferirà als seus lectors un paquet únic que inclou l’edició impresa, l’accés a la versió digital i l’aplicació per llegir els continguts a través de dispositius mòbils que funcionin amb Android.

La nova estratègia respon a la idea de comercialitzar una marca que pugui consumir-se en qualsevol plataforma i no només en un suport en particular. El nou paquet que uneix les edicions digital i impresa costa 48 dòlars anuals (35,60 euros) o 4,99 al mes (3,70 euros). La subscripció només a la versió en paper que s’oferia fins ara es venia a 39 dòlars anuals (29 euros).

Els més de 3 milions de subscriptors actuals de la versió impresa de la revista rebran accés a les edicions digitals sense cap cost addicional fins que finalitzi l’actual subscripció.

D’aquestes xifres se’n desprèn que ara Sports Illustrated demana als subscriptors que paguin 11 dòlars més per una edició digital que ja és accessible de manera gratuïta per a tots els usuaris. Un altre punt conflictiu és que l’oferta inclou l’aplicació per a Android, però no per a iPad, que està molt més estès. Aquesta circumstància podria estar motivada per les dificultats que estan trobant els editors de revistes per arribar a acords amb Apple per la venda de subscripcions a les seves tauletes.

Amb tot, Sports Illustrated aporta una nova proposta, la fórmula del paquet únic, al debat sobre quin ha de ser la fórmula de comercialització dels productes periodístics amb la nova era digital.

Font: 233grados.com