Després d’anunciar unes pèrdues de 33 milions de lliures (37,6 milions d’euros) el 2010, Guardian Media Group ha decidit iniciar un pla que reforci l’edició digital del diari The Guardian i el seu dominical The Observer amb l’objectiu de doblar els seus ingressos, dels 47 milions de lliures que espera ingressar enguany fins als 91 milions abans del 2017.

Segons el conseller delegat, Andrew Miller, si no es realitzés aquesta “profunda transformació”, batejada com El format digital, primer, en tres o cinc anys el grup es podria quedar sense fons.

Tot i que no s’ha parlat d’acomiadaments, el canvi suposarà reorganitzar la redacció per destinar més recursos a l’edició digital en detriment de la impresa, que veurà reduït el nombre de pàgines i es centrarà més en l’anàlisi i els reportatges i menys en les notícies d’actualitat.

El pressupost per a The Guardian, The Observer i guardian.co.uk es mantindrà estable aquest any i el proper. La idea de crear una edició digital del diari als Estats Units s’haurà de finançar amb l’actual pressupost.