La caiguda de la difusió dels diaris impresos en els darrers anys és una evidència. En la darrera dècada, amb dades de l’Estudi General de Mitjans, la pèrdua de lectors del conjunt de diaris ha estat del 44%.

En el cas dels diaris gratuïts el retrocés encara és més pronunciat. A la pèrdua de capçaleres s’hi suma la desfeta de l’únic generalista que queda, 20 Minutos, que duplica el descens mitjà de la resta.

En concret, el gratuït ha passat dels 3.538.000 lectors de la segona onada de l’EGM de 2009 als 631.000 en la segona de 2019, una caiguda del 82%. Fa deu anys, 20 Minutos encara competia amb Qué! (2.640.000 lectors) i ADN (2.092.000).

ADN va tancar el desembre de 2011 i Qué! sis mesos després, però això no va evitar que 20 Minutos continués perdent audiència. En el segon EGM de 2013, ja en solitari, havia caigut fins als 1.394.000 lectors, un 54% menys que dos anys abans, quan encara es publicaven Qué! i ADN.