L’associació AMIC Valencians, que agrupa més d’una seixantena de capçaleres de premsa de proximitat, ha emès un comunicat per sol·licitar mesures concretes a la Generalitat Valenciana davant “la caiguda dràstica d’ingressos de publicitat que posa en perill la nostra viabilitat”.

En el comunicat, la secció valenciana de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació subratlla que “aquesta crisi sanitària sense precedents, en la qual tots estem immersos, ha fet més evident la feina i la necessitat per part de la ciutadania, de tenir uns mitjans de comunicació propers i amb vocació de servei públic”.

AMIC Valencians assenyala que l’associació representa “una riquesa basada en la pluralitat i la diversitat local i comarcal”, i afegeix que “les grans audiències d’aquestes setmanes, treballant en condicions molt difícils, ho demostren sobradament”.

Entre les mesures destaquen l’aprovació i resolució sense demores de la convocatòria d’ajuts de la Generalitat, paralitzades des de fa quasi dos anys; l’ampliació de les subvencions; un pla d’insercions de publicitat institucional, i l’accés a línies de crèdit bancari dirigit al sector.