Els cinc eixos temàtics del Congrés.

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació celebrarà els pròxims 24 i 25 d’octubre el 1r Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat a La Seu d’Urgell. El CIMP serà el punt de trobada d’editors i professionals de mitjans de proximitat, periodistes i corresponsals d’ambdues serralades del Pirineu: Euskadi, Navarra, Aragó, Catalunya, Andorra i Occitània. D’aquesta manera, l’AMIC continua la seva aposta per vertebrar els mitjans del territori i dotar-los d’eines que els ajudin a consolidar-se, créixer i donar resposta als nous reptes del panorama de la comunicació.

Els principals eixos temàtics seran la funció social dels mitjans de proximitat, els quals han d’esdevenir especialistes de la seva comunitat i dinamitzadors socials per tal de reforçar la idea de periodisme de servei a la comunitat, sent garants del pluralisme i la diversitat. També s’abordarà el model de negoci. Darrere de la majoria de mitjans hi ha empreses o entitats petites que barregen un projecte empresarial i voluntaris, amb una manca de formació específica i que necessiten orientació.

Comptar amb eines per mesurar l’impacte i la repercussió a la societat és un altre element imprescindible. Per aquest motiu és interessant conèixer les mètriques aplicades als mitjans de proximitat. D’altra banda, també s’analitzarà el paper del finançament públic a través de polítiques públiques i accions de suport governamental; i la promoció de la llengua, amb la normalització i reconeixement dels mitjans de proximitat.

Per tal de garantir el dinamisme durant el congrés, les temàtiques es tractaran a través d’experiències viscudes i explicades per gent del sector, principalment del Pirineu, o altres exemples de casos útils que es puguin aplicar a l’àmbit geogràfic. Hi intervindran experts acadèmics o d’empreses del sector i es faran debats i tallers que facilitaran noves eines i coneixements per millorar el dia a dia dels mitjans. Totes les intervencions seran de curta durada i permetran la interacció entre els assistents i ponents.

El congrés tindrà una mirada cap al futur, perquè es té el convenciment que els mitjans seran un canal bàsic per connectar, explicar i trobar-se amb els joves, els diferents talents i les iniciatives diverses que s’impulsen arreu del territori. A més, l’objectiu és esdevenir una plataforma que contribueixi a generar sinergies i compartir experiències que millorin el potencial econòmic, professional i social de tots ells.

En definitiva, serà un esdeveniment per a professionals de la informació i la comunicació que creuen que “fer periodisme és innovar”, que volen gaudir d’uns mitjans d’informació propis amb més capacitats informatives i amb les habilitats i competències necessàries per visualitzar un discurs clarament pirinenc.

 

Article publicat en el número de primavera 2019 de la revista Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram