Intentar ser presents a totes les plataformes de continguts i xarxes socials és un dels objectius dels mitjans públics catalans. Així ho va explicar el director de Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, aquest dimarts en la xerrada que inaugurava la 15a edició de la setmana digital de la UVic-UCC.

Per a Gordillo, si cada vegada hi ha menys espectadors de televisió i ràdio tradicionals, “cal fer un esforç per sortir de la nostra zona de confort i captar els nous usuaris de l’entorn digital”. Si bé aquest canvi digital és “inevitable”, en comptes d’enfrontar-lo com una amenaça l’estratègia dels mitjans públics és encarar-lo com una oportunitat de creixement.

Fer que el públic més desinteressat en el consum de la televisió pugui consumir aquests continguts des d’altres xarxes o plataformes és l’objectiu del director de Mitjans Digitals. Per això, Gordillo va insistir que, si hi ha un tipus de públic que només consumeix continguts a través de plataformes com YouTube, és important que la Corporació hi sigui.

Saül Gordillo destaca que els mitjans de la CCMA ja s’estan “posant les piles” amb programes com Adolescents iCat –pensat íntegrament per a les xarxes–, però també amb la presència a Netflix de les sèries que han triomfat a la televisió, com Merlí, o els programes de ràdio a Spotify.

A Vic, el director de Mitjans Digitals va assenyalar que, si bé fa uns anys el contingut passava “per davant de tot”, “ara ens trobem en un moment molt delicat en què els gegants tecnològics es podrien convertir en els editors del futur”. “Si el contingut passa a mans dels grans gegants tecnològics, com ho hem de fer els mitjans públics catalans per no quedar diluïts o ser irrellevants?”, es va preguntar.

Per això, segons va ressaltar, els mitjans públics han de ser presents “a totes les plataformes possibles”, sense deixar d’ambicionar el lideratge i aconseguir suport econòmic suficient per poder elaborar productes de qualitat. Gordillo també va reivindicar la contribució que els mitjans públics del país fan a la llengua catalana. “Hi ha coses que si no les fem nosaltres no les farà ningú”, va lamentar.

Lluny del context actual “enterbolit” i situant els mitjans públics en un horitzó a 25 anys vista, Saül Gordillo va destacar que serà important que continuïn existint una ràdio i una televisió públiques “que donin un relat de la societat del llavors perquè ajudi els espectadors a ponderar-ho amb tots els àmbits del seu entorn”.

Sobre la prohibició d’utilitzar expressions com presos polítics i exiliats a TV3 i Catalunya Ràdio per part la Junta Electoral, Gordillo va qualificar la mesura d’“anacrònica”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram