El 2019, els mitjans catalans van rebre una inversió publicitària de 330,9 milions d’euros, un 2,1% menys que els 317,9 milions de l’any anterior, segons l’estudi anual de l’Associació Empresarial de Publicitat realitzat per Media Hotline i Arce Media.

Dels 330,9 milions facturats pels mitjans catalans, el 42,3% prové d’anunciants amb seu a Catalunya (una dècima més que el 2018), i el 57,7% de la resta de l’Estat (una dècima menys).

Per tipus de mitjà, els anunciants van invertir 139,2 milions d’euros en premsa (un 4,9% menys que el 2018); 54,3 milions en ràdio (+4,8%); 49,9 milions en televisió (–8,5%); 3,9 milions en dominicals (–9,3%), i 2,7 milions en revistes (–6,6%).

Els anunciants catalans inverteixen un 4% menys

L’estudi indica que l’any passat els anunciants amb seu a Catalunya van invertir 1.025,9 milions d’euros en publicitat, un 4% menys que els 1.068,6 milions de 2018, de manera que aquesta despesa cau per tercer any consecutiu. En el conjunt de l’Estat el retrocés és de l’1,5% (de 4.677,7 a 4.609,2 milions), després d’uns anys d’increments.

El 2019, els anunciants amb seu a Catalunya van invertir 149 milions en mitjans catalans (–5,1%) i 876,9 milions en mitjans de fora de Catalunya (–3,8%).

Per altra banda, les persones residents a Catalunya l’any passat van rebre l’equivalent a 1.045,1 milions d’euros en publicitat a través de mitjans implantats a l’Estat, un 1,2% més que el 2018, segons l’estudi. Aquesta inversió suposa el 22,8% del conjunt d’Espanya.

Si es compara la inversió publicitària que va impactar en els catalans (22,8%) amb el pes de la població catalana (16%) i el pes del consum en la llar (19,4%), l’estudi conclou que els anunciants confien més en la potencialitat del mercat català que en la de la resta de l’Estat.