L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català ha posat en marxa la campanya Sigues lliure, llegeix, amb la qual vol combatre la manipulació informativa i les fake news a través de la lectura de revistes i digitals en català. Amb la iniciativa, l’entitat convida la ciutadania a apostar pels mitjans de l’APPEC per “tenir eines per formar-se criteri propi i opinions en llibertat”.

La campanya consta de diferents espots amb una cinquantena de directors, editors o col·laboradors de publicacions que exhibeixen les seves capçaleres com a “antídot a la repressió”. D’entrada es difonen a les xarxes socials i properament també s’emetran a TV3.

Entre d’altres hi participen Toni Soler, com a fundador d’El Món d’Ahir; Neus Bonet, com a responsable de Capçalera, la revista del Col·legi de Periodistes; Eduard Voltas, editor de Time Out Barcelona; Clàudia Pujol, editora de Sàpiens; Eliseu Climent, d’El Temps; Mercè Canela, de Cavall Fort; Lluís Gendrau, d’Enderrock; Miquel Macià, de NacióDigital; José Antich, d’ElNacional.cat; Joan Morales, de Descobrir; Josep Sucarrats, de Cuina; Francesc-Marc Álvaro, com a col·laborador de Serra d’Or; Núria Iceta, amb l’Avenç; Germà Capdevila, amb Esguard; l’esportista Sergi Mingote amb Vèrtex, o la pallassa Pepa Plana, amb la revista Zirkolika.