El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa la ja habitual campanya de micromecenatge per finançar l’Anuari Mèdia.cat dels silencis mediàtics, que arriba a la desena edició. L’objectiu és recaptar 12.000 euros en 40 dies.

L’Anuari 2020 es presenta com una “cura” informativa amb el lema #VacunaPeriodisme. En un context marcat per la Covid-19, el Grup Barnils considera que perviu la necessitat de posar el focus aquells temes que s’han silenciat, ignorat o censurat. “Ens amara la urgència de destriar el gra de la palla, de fixar-nos menys en el circ de les declaracions, les dades i l’efectisme, de buscar el perquè de les coses, d’anar més enllà dels grans altaveus i de parlar d’allò que afecta la vida de tots”.

Enguany, el Grup Barnils reforça l’anàlisi crítica a la publicació per explicar la Covid-19 des d’una “perspectiva transversal”. Així, es mostrarà com determinades informacions poden contribuir a criminalitzar col·lectius o a aplanar el camí perquè algunes polítiques repressives siguin més acceptades, entre d’altres.

Amb tot, la pandèmia no serà l’única protagonista d’aquesta edició de l’Anuari, que també dedicarà un dossier monogràfic al debat sobre quin tractament mediàtic ha de tenir l’extrema dreta.