En els nou primers mesos de l’any, Vocento ha acumulat unes pèrdues de 14,130 milions d’euros, i gairebé quadruplica els 3,643 milions negatius registrats durant el mateix període de 2019. A més, el grup obté unes pèrdues d’explotació de 3,321 milions, quan l’any passat va registrar un benefici de 6,073 milions.

En el capítol d’ingressos, de gener a setembre Vocento va facturar 241,495 milions d’euros, un 15,1% menys que els 284,344 de 2019, mentre que les despeses (sense amortitzacions) van ser de 229,941 milions, un increment del 12,9% respecte als 263,910 de fa un any.

Pel que fa als ingressos, els de la venda d’exemplars s’han reduït en un 11,9% d’un any a l’altre (de 99,917 a 88,030 milions), els de la publicitat un 19% (de 118,186 a 95,759 milions), i el concepte d’altres ingressos ho fa un 12,9% (de 66,240 a 57,705 milions).

Per àrea d’activitat, la premsa obté unes pèrdues d’explotació de 4,631milions d’euros, quan l’any passat va fer un benefici de 4,319. En conjunt els ingressos cauen un 17,2% fins als 195,282 milions. En aquest àmbit només obtenen un resultat d’explotació positiu els diaris regionals, amb 2,945 milions de benefici (–67,1%) i uns ingressos de 138,203 (–15,9%). Per la seva part, l’ABC registra un resultat negatiu de 7,199 milions d’euros (el doble que l’any passat) amb uns ingressos de 53,297 milions (–19,9%), i els suplements i revistes de 377.000 euros (+65,3%) amb uns ingressos de 12,424 milions (–24,1%).

Quant a l’àrea audiovisual, Vocento obté un benefici d’explotació de 6,727 milions d’euros, un 7,4% menys que els 7,269 milions de fa un any, amb uns ingressos de 22,422 milions (–7,8%). Aquí el resultat d’explotació és positiu en tots els camps: la TDT, amb 3,733 milions de benefici (–11,5%) i uns ingressos de 18,527 (–8,5%); la ràdio, amb 1,820 milions (–4,2%) i uns ingressos de 2,387 (–5,2%), i els continguts amb 1,174 milions de benefici (+2,2%) i uns ingressos d’1,683 milions (–3,5%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram