El 6 d’octubre de 2010 va aparèixer per primer cop una aplicació dedicada a mostrar fotografies anomenada Instagram. Aleshores només era possible utilitzar-la amb sistema iOS. Els seus creadors, Kevin Systrom i Mike Krieger, van vendre-la a Facebook, que va pagar uns 1.000 milions de dòlars, un any i mig després de la seva sortida al mercat.

Deu anys després, Instagram és l’aplicació número u del món amb més de 1.000 milions d’usuaris arreu del planeta, dels quals uns 16 milions a l’Estat espanyol, segons l’informe Digital 2020 elaborat per Hootsuite i We Are Social.

Dels ‘stories’ als ‘reels’

L’evolució d’Instagram ha estat progressiva. A l’inici només era permès publicar fotografies en format quadrat i, més tard, va oferir als usuaris la possibilitat de publicar vídeos. La revolució d’Instagram es va produir fa quatre anys amb el llançament dels Stories, continguts curts que desapareixen a les 24 hores de la seva publicació.

Darrerament hi ha hagut dues novetats rellevants: la posada en marxa de Reels, un nou format de vídeos curts editats amb música de TikTok, i la integració a Facebook del sistema de missatgeria d’Instagram. Un sistema que, en uns mesos, s’integrarà a WhatsApp. Així, els usuaris podran rebre i enviar missatges des de qualsevol plataforma de Facebook.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram