Des de que va començar a emetre a finals de novembre del 2010, 13tv ha acumulat unes pèrdues d’uns 20 milions d’euros: 12 milions el 2011, i 8 l’any passat, segons dades de la cadena facilitades al digital VozPópuli. Amb tot, la televisió de la Conferència Episcopal confia en assolir l’equilibri econòmic l’any 2014.

De fet, per aquest any, 13tv té pressupostada una despesa de 18 milions d’euros i uns ingressos de 15, preveient així que tindrà 3 milions més de pèrdues. En aquest sentit, cal recordar que Telecinco i Antena 3, les úniques cadenes generalistes que tenen beneficis, van assolir l’equilibri pressupostari al cap de 10 anys.

13tv supera Intereconomía

La cadena de la Conferència Episcopal, que emet per un dels quatre canals d’Unidad Editorial, al gener va obtenir una quota de pantalla de l’1,4%, el seu màxim històric, i al febrer espera arribar a l’1,7%. El seu creixement es va iniciar el passat setembre, quan 13tv va fitxar diversos de col·laboradors provinents d’Intereconomía aprofitant els greus problemes econòmics que patia aquesta, una tendència que va repetir al gener. Aquesta política li va permetre superar la seva gran rival al novembre.

El 58% de l’accionariat de 13TV pertany a la Conferència Episcopal; el 12% a Sandwich (de José María Mas Millet, expresident d’Antena 3); l’11% a la productora Beta Film; el 6% al fons d’inversió Spinnaker; el 5% a Video Mercury (d’Enrique Cerezo); el 4% a Seguros UMAS; el 3% a l’Arquebisbat de Madrid, i l’1% a Ujue Producciones (d’Alejandro Samanes, fundador del projecte).