Les quatre empreses que formaven el grup 20 Minutos –Multiprensa y Más SL (el holding), Diario 20minutos SLU (diari imprès), 20minutos Online SLU (edició digital) i Linea20 revistas SLU (l’àrea de revistes)– han quedat unificades sota una única societat, que conserva el nom de Multiprensa y Más.

La mesura implica que els equips de redacció, vendes, operacions i màrqueting, que fins ara funcionaven per separat en cadascun dels suports, a partir d’ara ho faran segons tres grans àrees. L’editorial, que s’encarrega de generar continguts multiplataforma i multisuport offline i onlin. La divisió d’operacions, que concentra producció, logística, distribució, màrqueting, TIC i desenvolupament. I l’àrea comercial, organitzada per equips multiproducte i distribuït per territoris a Madrid, Barcelona, Llevant i Andalusia.

Canvis directius

Amb l’operació, Multiprensa y Más, ha estat reorganitzada: Juan Antonio Balcázar Torrado, fins ara director general de l’àrea online, és el nou director general de l’empresa en substitució d’Eduardo Diez-Hochleitner, que passa a ocupar la vicepresidència del consell d’administració.

Per la seva part, Virginia Pérez Alonso, fins ara directora adjunta a 20minutos.es, ha estat nomenada sotsdirectora editorial del grup amb l’encàrrec de liderar el procés de fusió de les redaccions impresa i digital.

El procés d’integració de les redaccions es va iniciar després de presentar un ERO que va suposar la sortida de 34 treballadors i el tancament de set delegacions. A l’estiu, aprofitant l’aturada del diari imprès, els redactors van rebre formació web per treballar en aquesta nova estructura integrada.