Durant el primer trimestre del 2012, el gratuït 20 Minutos va registrar unes pèrdues de 2,7 milions d’euros, un 68,8% superior als 1,6 milions registrats durant el mateix període de l’any passat, que ja havien duplicar les del 2010.

Aquesta davallada es deu principalment a la davallada pels ingressos, que han passat dels 5,4 milions dels primers tres mesos del 2011 als 4,4 milions d’ara, un 18,5% menys. L’edició en paper ha caigut dels 4,5 milions d’euros de fa un any a 3,6 milions (-20%), i la digital de 900.000 a 800.000 euros (-11,1%).

Els resultats provocaran que l’empresa presenti un pla d’ajust a finals de maig, segons ja ha avançat la direcció al comitè d’empresa, tot i que no s’ha avançat en què consistirà. De fet, el pla primer s’ha de presentar als responsables del grup noruec Schibsted, que haurà d’aprovar-lo, i després es comunicaria a la plantilla.