El gener del 2009 va tancar Metro; el desembre del 2011 ho va fer ADN, i el juny passat, l’edició impresa de Qué! Dels quatre grans diaris gratuïts que hi havia a l’Estat, que en conjunt tenien una distribució de gairebé 4 milions d’exemplars diaris, actualment només queda 20 Minutos.

El tancament dels altres tres, però, no es pot dir que hagi beneficiat al gratuït propietat del grup Schibsted: el passat mes de juliol, 20 Minutos va tenir un tiratge de 458.000 exemplars, segons informa PRNoticias, un 17,33% menys que els 554.000 del juliol del 2011, sense oblidar que en els seus bons temps superava el milió d’exemplars.

El principal motiu d’aquesta disminució en la difusió es deu a la davallada publicitària (el gratuït no ha notat un traspàs d’anunciants a mida que la competència anava plegant) i als números vermells que arrossega: 20 Minutos va tancar el 2011 amb unes pèrdues d’explotació de 4,2 milions d’euros, i el primer trimestre del 2012 van ser 2,7 milions. Per això, al juny va decidir aplicar un ERO per a 34 treballadors i va tancar 7 de les 15 delegacions.