El gratuït 20 Minutos continua retallant. Aquest dilluns va acomiadar sis treballadors, que es sumen als 34 que va fer fora el juny del 2012. A més, si aleshores va eliminar set delegacions, ara ha tornat a reduir-ne el nombre unificant les quatre d’Andalusia (Sevilla, Màlaga, Còrdova i Granada). Així, ha passat de vuit edicions a cinc: Catalunya, País Valencià, Saragossa i Madrid, a més de l’andalusa.

El comitè d’empresa denuncia que, des del 2008, s’ha acomiadat més del 50% de la plantilla. “No creiem que aquest sigui el camí per fer un mitjà de comunicació de qualitat”, va lamentar via Twitter.

A banda, l’edició impresa de 20 Minutos cada cop té una difusió més reduïda: el març va ser de 438.650 exemplars, un 34,68% menys que els 671.564 del mateix mes del 2012.

Cal recordar que el grup va tancar l’exercici 2012 amb unes pèrdues d’explotació de 7,4 milions d’euros, i que el primer trimestre del 2013 van ser d’1,9 milions. En els darrers cinc anys, 20 Minutos acumula unes pèrdues operatives de 21,5 milions.