Antonio Asensio Pizarro (foto: Zeta).El març de 1976, Antonio Asensio Pizarro va crear Ediciones Zeta amb un capital social de 500.000 pessetes, i dos mesos després publicava el primer número de la revista setmanal Interviú. Gràcies a la seva bona acollida, l’octubre de 1977 adquiria la revista satírica El Jueves, i les bones vendes d’ambdues capçaleres van permetre que un any després naixés El Periódico de Catalunya.

Aquests inicis resumeixen l’esperit amb què el projecte s’ha anat expandint, amb nous naixements i adquisicions, i les incursions en els camps audiovisual i digital. 40 anys després, Zeta és un dels grans grups de comunicació de l’Estat.

El 40è aniversari coincideix amb els quinze anys de la mort del seu fundador. El relleu el va agafar el seu fill Antonio Asensio Mosbah, mantenint el caràcter familiar de l’empresa. Amb ell al capdavant, el grup s’ha expandit i consolidat, malgrat la greu crisi econòmica mundial i del sector amb què ha hagut de conviure, i actualment continua en plena transformació per la irrupció de les noves tecnologies i les xarxes socials i els canvis d’hàbits dels consumidors.

Arquitecte mediàtic

“Al meu pare sempre el vaig considerar un arquitecte mediàtic d’ambiciosos projectes, d’il·lusions i d’esperances. Un mestre convençut de la imprescindible sensibilitat que els mitjans de comunicació han de demostrar davant les inquietuds dels ciutadans i dels canvis socials en qualsevol temps i lloc. Era un emprenedor amb la visió molt clara d’aquest paper dels mitjans en la societat. 15 anys després, enmig dels canvis vertiginosos que vivim, i que provoquen molts titubejos sobre les fórmules encertades que s’han d’aplicar, estic segur que el meu pare disfrutaria enormement davant aquesta complexitat tecnològica i la seva repercussió en el model dels mitjans”, afirma Antonio Asensio Mosbah.

“La nostra obligació a Grup Zeta és continuar agafant com a exemple la seva sagacitat i la seva empenta per afrontar amb èxit i responsabilitat els desafiaments que tenim al davant. Totes les seves qualitats són i seran la meva referència com a president del grup. Hem de seguir inventant encara que creguem que ja està tot inventat”, afegeix en un article a El Periódico.

Actualment, en l’àrea de premsa, el grup compta amb sis diaris d’informació general; dos diaris d’informació esportiva; 44 diaris gratuïts d’informació local i regional; 17 empreses dedicades a l’elaboració, comercialització i distribució de publicacions; set editores en diferents llocs d’Espanya, i quatre plantes d’impressió.

Per la seva part, en l’àrea de revistes edita 14 capçaleres, i elabora més de 50 publicacions d’empresa. A banda, Zeta compta amb Ediciones B, una de les editorials punteres del sector del llibre amb els seus segells B (ficció i no ficció), Vergara, B de Block (infantil), B de Books (llibres digitals) i B de Bolsillo. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram