Luis Collado, durant la formació (foto: AMIC).

La Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna va acollir dijous la segona sessió de treball entre Google i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, a la qual van assistir una quarantena d’editors i redactors de les capçaleres associades a l’AMIC. La col·laboració té el propòsit d’establir una relació més estreta per donar resposta als canvis en l’escenari europeu i l’entrada en vigor de la nova directiva sobre continguts digitals, entre d’altres.

“Amb formacions com les d’avui amb Google Spain, que tindran continuïtat, volem contribuir al fet que els mitjans de proximitat coneguin i aprofitin al màxim les eines que posa Google a la nostra disposició per millorar la presència dels nostres mitjans en aquestes plataformes digitals”, va destacar el secretari general de l’AMIC, Josep Ritort, en la presentació de la sessió.

La sessió

La formació va anar a càrrec de Luis Collado director sènior de Google Spain i responsable dels acords amb els mitjans informatius, qui va presentar als associats de l’AMIC recomanacions i eines perquè sàpiguen què fer per aparèixer en el cercador amb l’objectiu d’obtenir més trànsit als seus webs.

En primer lloc, el ponent va explicar els criteris que afecten les cerques de Google: rellevància, ubicació, prominència, autoritat, actualitat, usabilitat i interessos de l’usuari. Uns criteris “bàsics, però els quals s’han de tenir en compte a l’hora de crear un contingut”, va dir.

En la seva intervenció, Collado també va remarcar la importància de crear contingut de qualitat, i va exposar una sèrie d’eines que ajuden a optimitzar el web, així com els principals factors a tenir en compte a l’hora de crear una notícia per millorar el posicionament dins de Google:

Luis Collador també va ressaltar que cal “saber escriure perquè les màquines t’entenguin”. A més, va subratllar que actualment “més del 80% del consum d’informació es fa a través del mòbil, i això s’ha de tenir en compte a l’hora de crear el contingut i pensar en l’usuari”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram