Albert Cuesta, durant la seva intervenció (foto: AMIC).

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació va organitzar dijous la conferència Intel·ligència artificial per a redaccions a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, a la qual van assistir una cinquantena d’associats. La sessió adreçada als mitjans de l’AMIC va tractar sobre les diferents eines, plataformes, casos d’ús i bones pràctiques de la IA dins el periodisme.

L’activitat va comptar amb la participació de Josep Maria Ganyet, CEO de Mortensen i professor del departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra; Quico Domingo, consultor en tecnologies de la informació, i Albert Cuesta, periodista especialitzat en tecnologies de la informació. El secretari general de l’AMIC, Josep Ritort,

El primera en intervenir va ser Josep Maria Ganyet, qui va fer una introducció sobre què és la intel·ligència artificial, on va destacar que cal esborrar de la ment “la humanització que es fa d’aquest concepte”. Seguidament, va presentar diverses definicions d’experts que s’han utilitzat al llarg del temps per definir la IA, encara que el terme està en constant evolució. Ganyet va subratllar una idea molt clara: “La IA crea continguts versemblants que no han de per què ser veritables”. Per aquest motiu, va remarcar, sempre hi ha d’haver un humà al principi i al final de cada acció o projecte nou.

A continuació, Albert Cuesta va mostrar casos on pot ser útil fer servir la IA en el periodisme, com per exemple a l’hora de redactar, editar i corregir textos; fer traduccions o transcripcions; crear il·lustracions, i difondre contingut a les xarxes socials. El periodista també va comentar que alguns generadors de textos poden ser pràctics per a la creació d’articles, amb dades i estadístiques més acurades, com les cròniques esportives, els resultats electorals i els resultats empresarials. Però tot i això, segons ell sempre és imprescindible que hi hagi una revisió posterior als continguts generats per IA. Cuesta també va esmentar algunes eines d’IA per a redaccions, tant per a la generació de textos com d’imatges, vídeos i àudios.

Per finalitzar la jornada, Quico Domingo va mostrar diversos casos pràctics, exemples i eines perquè els assistents poguessin conèixer in situ alguns exemples sobre plataformes que poden fer servir a les seves redaccions, amb l’objectiu d’agilitzar els processos de creació de continguts en format text, àudio i imatges.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram