Una enquesta de GfK indica que vuit de cada deu catalans ha confiat en els canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals per informar-se sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna.

L’estudi indica que el 93% de les persones enquestades mostra satisfacció per la cobertura del conflicte realitzada pels mitjans de la CCMA, i un 71% la valora amb una nota entre el 7 i el 10. Els atributs de la cobertura informativa més apreciats són la credibilitat i imparcialitat amb 7,4 punts de mitjana, i el rigor de la informació amb un 7,5.

Així mateix, el 90% dels enquestats considera que els mitjans de la Corporació han estat eficients o molt eficients a l’hora d’explicar les conseqüències humanes (92%), econòmiques (91%) i per als ciutadans de Catalunya (83%) de la guerra d’Ucraïna.

Per altra banda, el 91% dels enquestats creu que la presència de corresponsals al territori en conflicte aporta bastant o molt valor a la informació, i el 86% dona molta importància a què la CCMA enviï corresponsals propis.

L’estudi indica que el 67% de les persones enquestades s’ha informat majoritàriament a través dels canals televisius; el 31% a través de la ràdio; el 24%, xarxes socials, i el 23% mitjançant entorns web.

Àmplia cobertura

Des de que Rússia va iniciar la invasió d’Ucraïna, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha desplaçat a la zona gairebé 60 professionals, entre personal propi i experts externs, per informar del conflicte sobre el terreny.

Els serveis informatius de la CCMA han generat més de 1.000 peces informatives amb cròniques, reportatges, entrevistes a testimonis i protagonistes, infografies i altres muntatges audiovisuals sobre la guerra declarada a Ucraïna. A més, Televisió de Catalunya ha emès més de 20 documentals, i els mitjans de la CCMA han realitzat nombrosos programes especials i pòdcasts.

L’estudi ha estat elaborat per GfK a través de 745 entrevistes online a catalans de més de 16 anys realitzades entre el 23 de gener i l’1 de febrer de 2023. Del total d’enquestes, 729 van ser a internautes que consumeixen informació i notícies amb regularitat.

El treball també indica que un 62% de les persones enquestades considera que TV3 i el 3/24 són els canals televisius de referència per informar-se de notícies i actualitat, i un 48% pensa que Catalunya Ràdio i Catalunya Informació són el referent en l’àmbit radiofònic.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram