La Mesa de Contractació Digital, formada per mitjans de comunicació, agències i anunciants, ha anunciat que el concurs per escollir l’empresa encarregada de realitzar el mesurament únic d’audiències a internet a l’Estat s’obrirà al juny i es resoldrà cap a l’octubre.

L’objectiu és que les primeres dades es comencin a recollir el gener del 2012. De moment, Nielsen i ComScore ja han mostrat el seu interès per participar en el concurs.

La Mesa, promoguda per l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), va posar-se en marxa al desembre del 2010 per donar resposta a una reivindicació del mercat davant la convivència de diferents sistema de mesurament online. Des d’aleshores està treballant en el plec de condicions tècniques que han de complir les empreses que vulguin participar en el concurs.

Amb tot, algunes veus ja han expressat els seus dubtes sobre que realment es pugui aconseguir un mesurament únic que satisfaci tothom, donades les característiques especials d’internet.