Les principals emissores espanyoles, la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació (SETSI) i l’Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Publicitària (Autocontrol) han signat un conveni per crear un sistema de coregulació dels anuncis a la ràdio. L’objectiu és impulsar l’autoregulació en el sector per procurar la “correcta” aplicació de la normativa publicitària, i més concretament la Llei General de Comunicació Audiovisual.

Les empreses signants són Radio Popular (Cope), Radio Blanca (Kiss FM), Cadena SER, Unidad Editorial, Uniprex (Onda Cero) i Vocento (Radio Publi). Ara es constituirà una comissió mixta de seguiment per a la posada en marxa de la iniciativa i el control de les activitats previstes en l’acord.

El conveni, que gestionarà Autocontrol, ha de permetre la cooperació mútua per a la “detecció i correcció preventiva” de la publicitat, patrocini i promoció il·lícites en els serveis radiofònics competència de la SETSI. Mitjançant l’acord, les ràdios podran sol·licitar a Autocontrol el servei de consulta prèvia quan tinguin dubtes sobre la licitud de les comunicacions comercials que rebi per emetre.

Segons l’Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Publicitària, aquest conveni per a la coregulació del sector radiofònic s’ha realitzat seguint les directrius de l’existent en televisió que en el seu dia van secundar l’Associació Espanyola d’Anunciants, la SETSI, els operadors de televisió, a més de la mateixa Autocontrol.