L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació ha posat en marxa Brand Media, un projecte de mesurament que combina dades de l’EGM i ComScore per conèixer la dimensió de l’audiència independentment de la plataforma utilitzada (online o offline) per accedir als continguts d’un mitjà.

Així doncs, el model concep els mitjans com una marca que connecta els públics a través de diferents entorns (digital i paper), oferint una única dada d’audiència global. L’objectiu és adaptar el mesurament d’audiències a un nou escenari on les fronteres entre online i offline es difuminen.

El projecte ha comptat amb la col·laboració de ComScore i el suport tècnic d’ODEC-Quinao, que des del 2013 han fet proves per comprovar la viabilitat metodològica de la fusió de dades.

Brand Media compta amb el suport econòmic de l’Associació de Revistes d’Informació (ARI) i l’Associació d’Agències de Mitjans (AM), i actualment ja s’utlitza en una cinquantena de mitjans de nou grups editorials: Condé Nast; Ediciones Reunidas; Hearst España; Hola; RBA Revistas; Semana; Taller de Editores; Unidad Editorial, i Zinet Media Group.

“Aquesta metodologia té com a objectiu fonamental donar resposta a la nova realitat que la transformació digital ha portat als mitjans de comunicació”, assenyala la presidenta d’AIMC, Marga Ollero. “Si la dada és el nou petroli del segle XXI, comptar amb eines potents capaces d’analitzar millor tota la informació de què disposem resulta fonamental, tant per als mitjans com per agències i anunciants”, afegeix.

AIMC ressalta que Brand Media “permet un major coneixement sobre com és la relació dels mitjans de comunicació amb les seves audiències, oferint dades sense duplicacions per tipus de suport; és a dir, sumant el suport tradicional i l’online, i convertint-se en una potent eina per a agències de mitjans i anunciants, en permetre conèixer els punts de contacte de l’audiència amb el mateix mitjà”.