El proper 31 de març, Nielsen Online deixarà de realitzar el mesurament digital a diferents països europeus, entre ells Espanya, on tancarà la seva divisió. La sortida, de la qual ja vam informar a principis de febrer, implicarà que el mesurament el realitzi OJD amb una altra empresa, la qual encara s’ha de determinar.

Amb tot, hi ha alguns mitjans als quals ja no s’està auditant aquest mes de març perquè havien de renovar el contracte anual just ara i, en vistes que marxava a finals de mes, Nielsen va decidir de manera unilateral no prorrogar-lo pels 30 dies que quedaven.

Incertesa per a l’abril

És el cas de VilaWeb que, segons explica, davant la seva protesta, Nielsen es va oferir a auditar el mes en curs, però com que faltarien alguns dies i la xifra resultant seria inferior a la real, el digital va rebutjar-ho. Així doncs, VilaWeb, entre altres mitjans, no tindrà xifres d’audiència auditades al mes de març.

La manca de dades, però, es podria allargar. Segons ha pogut saber Comunicació 21, el nou sistema de mesurament amb l’empresa que substitueixi Nielsen no estarà a punt per a l’1 d’abril.