Notícies

AMC aterra a Espanya amb la compra dels canals de Chellomedia

|2013-10-29T20:22:55+00:0029 Octubre 2013|Comunicació21

Liberty Global ha arribat a un acord amb AMC Networks per vendre-li pràcticament la totalitat de la seva divisió internacional de contingut, Chellomedia, per 750 milions d’euros. L’operació, que s’espera tancar durant el primer quadrimestre del 2014, inclou l’adquisició de Chello Multicanal, que produeix 21 canals de televisió a Espanya i Portugal.

A més, AMC Networks es quedarà amb Chello Central Europe, Chello Zone, Chello Latin Amreica i Chello DMC. També entren dins l’acord la participació de Chellomedia en les seves joint ventures amb CBA International, A+E Networks i Zon Optimus.  Per la seva part, Liberty Global només ha mantingut el negoci de canals premium holandesos (Film 1 i Sport 1).

Segons un comunicat, els actius consolidats que adquireix AMC Networks van generar uns 350 milions d’euros de beneficis en el darrer any. Chellomedia compta amb una distribució a més de 390 milions de llars de 138 països.

Per a AMC Networks, responsable de sèries com The Walking Dead, Breaking Bad o Mad Men, això li permetrà emetre els seus continguts a través dels seus propis canals, segons ha destacat el seu president, Josh Sapan.