El 2022, Antena 3 va ser la cadena més vista a Espanya, trencant l’hegemonia de Telecinco, que encadenava deu anys consecutius de lideratge. És el primer cop que la cadena d’Atresmedia lidera l’audiència anual.

En concret, Antena 3 ha registrat un 13,9% de quota de pantalla mitjana (una dècima més que el 2021), mentre que Telecinco s’ha quedat amb un 12,3% (retrocedeix 2,6 punts).

Per la seva part, La 1 obté un 9,1% de share (suma tres dècimes); laSexta 6,1% (perd tres dècimes); Cuatro 5,1% (dues dècimes menys), i Trece tanca el rànquing de generalistes amb el 2,2% (repeteix resultat).

Canals temàtics

L’any que hem deixat enrere, La 2 s’ha mantingut al capdavant dels canals temàtics amb el 3% de quota de pantalla (una dècima més que el 2021), seguida de Factoría de Ficción amb un 2,6% (+0,2); Energy amb 2,5% (+0,4); Nova 2,3% (–0,1); Divinity 2,1% (+0,2), i Neox amb 1,8% (=).

Amb l’1,7% de share hi ha Atreseries (+0,3); amb l’1,6% Paramount Network (–0,1) i DMax (=); amb l’1,4% Mega (=); amb l’1,2% DKiss (+0,1), i amb l’1,1% Canal 24 Horas (+0,1) i Gol Play (+0,1).

Finalment, amb el 0,9% trobem Clan (–0,3) i Boing (–0,1); amb el 0,8% Ten (+0,1); amb 0,7% Be Mad TV (+0,1), i amb el 0,6% Teledeporte (=) i Disney Channel (=).

Audiències de desembre

Al desembre, en el conjunt de l’Estat, Antena 3 va mantenir el lideratge per 14è mes amb un 13,5% de quota de pantalla (tres dècimes menys que al novembre). A continuació es va situar La 1 amb un 12,7% (suma 3,7 punts impulsada pel Mundial de futbol de Qatar), superant Telecinco, que baixa al tercer lloc amb un 10,7% (cau 2,5 punts).

Per darrere es troben laSexta amb un 5,5% de share (recula nou dècimes); Cuatro amb 4,7% (en perd quatre), i Trece amb un 2,2% (puja una dècima).