La televisió pública catalana sempre havia liderat les audiències del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, resultat que es va mantenir en la primera onada del 2013 després de la unificació amb l’EGM. Però en aquesta segona remesa, TV3 s’ha vist superada per Antena 3.

La cadena pública manté el lideratge a Girona i Lleida, mentre que la de Planeta l’assoleix a Barcelona i Tarragona. En aquesta última demarcació, TV3 és la quarta opció per darrere d’Antena 3, Telecinco i La 1, mentre que a Barcelona és segona pràcticament empatada amb la cadena de Mediaset.

Cal tenir en compte que la metodologia usada per calcular les audiències és força diferent respecte la de Kantar Media, que ha donat el lideratge a la cadena pública durant els darrers 12 mesos. Mentre Kantar mesura les audiències mitjançant l’audimetria, l’EGM Baròmetre ho fa a través d’enquestes.

En concret, en la segona onada del 2013 de l’EGM Baròmetre Catalunya, Antena 3 registra 1.483.000 espectadors de mitjana diària, 81.000 més que en l’anterior onada, mentre que TV3 es queda en 1.438.000, un increment de 17.000.

Per darrere es troben Telecinco, amb 1.378.000 espectadors (+33.000); La 1, amb 1.165.000 (-136.000); Cuatro, amb 706.000 (+37.000); La Sexta, amb 644.000 (+39.000), i 8tv, que tanca el rànquing de generalistes amb 350.000 espectadors (+54.000).

La penetració del mitjà televisiu entre la població catalana pràcticament es manté inalterable amb 5.463.000 telespectadors, 6.000 més que en l’anterior onada, i un percentatge del 88,6%, una dècima més.