El grup Antena 3 no vol quedar enrere en el panorama televisiu estatal. Després de la compra de Cuatro per part de Telecinco, i mentre La Sexta rumia si accepta les condicions proposades per a una possible fusió, el grup presidit per José Manuel Lara Bosch ja està estudiant una altra fórmula per augmentar el seu pes en el mapa de la TDT.

Així, segons El Economista, Antena 3 hauria iniciat les primeres negociacions amb Unidad Editorial per fer-se amb el seu múltiplex. De les quatre freqüències, dues pertanyen a l’editora d’El Mundo: Veo7 i Marca TV (aquesta gestionada amb Mediapro), i les altres dues estan llogades a la Conferència Episcopal (13 TV) i Sony (AXN).

L’adquisició d’un nou múltiplex permetria al grup Antena 3 competir amb Mediaset en igualtat de condicions, com a mínim en nombre de canals disponibles, vuit. Pel que fa al vessant comercial, si es té en compte que a l’hora d’emetre publicitat el grup utilitza la pauta única, els vuit canals cobririen un ampli espectre de l’audiència.

En el número de juliol de la revista de l’Acadèmia de Televisió, Lara Bosch parla del model televisiu de l’Estat: “Veig complicat però possible el panorama de les televisions de primera generació; molt més complicat el de les de segona generació (una d’elles ja s’ha fusionat amb una altra), i impossible el de les de tercera generació, les digitals, a excepció de les que neixen a l’empara de les de primera”, com ara Neox i Nitro. “Acabarà havent-hi, com a tot el món, dos o tres operadors potents”, assegura Lara.