L’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació per a la Medició de Mitjans de Comunicació (AIMC) han posat en funcionament la taula de contractació digital, l’òrgan que ha de buscar una solució de consens per al mesurament de les audiències online a l’Estat.

Aquesta taula està formada per tretze representants d’agències, anunciants i mitjans, i va celebrar la seva primera reunió dimecres passat. Tindrà com a principal objectiu la convocatòria d’un concurs del qual haurà de sortir un únic mecanisme de mesurament digital.

La Taula de Contractació Digital, creada arran d’un acord el mes de juliol entre les juntes directives de l’IAB Spain i l’AIMC, té un caràcter exclusivament tècnic i busca el màxim consens i representativitat entre els sectors implicats, principalment, anunciants i mitjans de comunicació.

El president de l’IAB Spain, Javier Navarro, confia que el mesurament digital únic sigui una realitat el 2012, però algunes veus del sector no són massa optimistes sobre l’assoliment d’aquest consens. Per exemple, des de Nielsen, una de les gran firmes internacionals de mesurament, creuen que no s’arribarà al sistema únic ja que internet no és la televisió i “seguirà havent-hi llibertat absoluta i mai hi haurà una dada única”.

Una altra de les dificultats apuntades des del sector és l’elevat cost d’impulsar aquest nou sistema únic de mesurament, ja que els mitjans presents a internet no tenen ni ingressos ni audiències suficients com per afrontar aquesta forta inversió.

Mentrestant, les dues marques de referència, Nielsen i comScore, han començat a utilitzar l’EGM com a univers mostral de referència per als estudis d’audiència.

La Taula de Contractació Digital està formada per: Adrián Segovia (El País), Álvaro del Castillo (TapTap), Cristina Valbuena (Adconion), Daniel Rodríguez (Libertad Digital), Fernando Carrión (Microsoft), Francisco José Asensi (RTVE), Luis Fernando Ruiz Bedoya (BBVA), Maite González (Yahoo), María Pilar Merchante (Zenith), Margarita Ollero (Grupo Havas), Raúl Devia (Maxus CICM), Rubén Vara (Onda Cero) i Sandra Prosperi (Hachette Filipacchi).