Aquest dimarts es va posar en marxa la sisena edició del programa La premsa a les escoles, impulsat pel Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Obra Social “la Caixa”. L’objectiu és promoure i impulsar entre els més joves un consum crític i responsable dels mitjans, donar a conèixer els valors i la tasca de la professió, així com els serveis socials i democràtics que aporten. L’entitat financera destina al programa 18.000 euros, la mateixa quantitat els darrers tres anys.

Com en l’anterior edició, La premsa a les escoles arribarà a 50 centres catalans, respectant una proporcionalitat entre el número de col·legiats i la població de cada demarcació. Així, a Barcelona hi participen 20 centres; a Tarragona, Lleida i Girona, vuit en cada demarcació; i a Terres de l’Ebre i Catalunya Central, tres respectivament.

Al llarg de les sessions, d’una hora de durada i que apleguen uns 50 alumnes cadascuna, diferents experts de l’àmbit periodístic (col·legiats en situació d’atur) transmeten la seva experiència i, a partir d’aquesta, la necessitat de mantenir-se informats a través dels mitjans. Per fer-ho, s’utilitzen materials com projeccions de vídeos, portades de diaris i notícies recents.

Balanç satisfactori

La iniciativa, sota el nom d’eduCaixa, persegueix fomentar el coneixement dels mitjans de comunicació, promoure el respecte al pluralisme informatiu, i crear consciència del paper que exerceixen els mitjans en una societat democràtica, lliure i plural.

Segons explica el Col·legi, la iniciativa ja ha arribat a més de 10.000 estudiants d’escoles i instituts catalans, i la valoració dels tallers per part d’alumnes, professors i periodistes és “molt positiva”.