Durant el segon trimestre del 2011, a l’Estat espanyol es van emetre 7.560 minuts diaris de publicitat, un 10,7% més que durant el mateix període de l’any passat, segons l’Índex de la televisió elaborat per Zenithmedia. Amb tot, els anuncis van perdre un 4,1% d’audiència respecte al segon trimestre del 2010, i dels 7.560 minuts diaris emesos, els telespectadors només en van veure 21,5 al dia.

Per nombre d’anuncis, durant el segon trimestre del 2011 se’n van emetre 21.934 al dia, però els telespectadors només en van veure una mitjana de 62, tres menys que de l’abril al juny de l’any passat, i una xifra propera a la de fa 15 anys.

La cadena que més temps destina als anuncis és La Sexta, amb 222,9 minuts diaris, tot i que representen un 11% menys que el segon trimestre de fa un any. La segueixen Antena 3 amb 203,8 minuts; Cuatro, amb 203, i Telecinco, amb 186,4 minuts.

Menys publicitat, millors resultats

L’informe destaca que la iniciativa de Telecinco de “reduir la saturació publicitària en prime time (un 16,1% el darrer any) sembla que està funcionant i ajudant a la cadena a aconseguir millors resultats”. En la franja de màxima audiència, Telecinco és la cadena amb un major índex d’efectivitat, aconseguint que es vegin un 3% dels anuncis emesos.

Aquest seria un dels factors pels quals la cadena de Mediaset és la que obté una major fidelitat dels espectadors, amb un índex de volatilitat (percentatge de televidents que canvien de cadena durant els anuncis) d’un 27,3%. En canvi, Antena 3 registra un 30,5%; Cuatro, un 38,3%, i La Sexta, un 39,8%.