Barça TV+, la nova plataforma d’streaming del FC Barcelona, ha triplicat aquests dies el nombre d’abonats coincidint amb l’emissió en directe dels partits de pretemporada del primer equip de futbol, segons ha pogut saber Comunicació 21. Es tracta dels duels de preparació en què l’equip de Ronald Koeman s’ha enfrontat al Gimnàstic de Tarragona, el Girona FC, i el darrer previst per aquest dissabte (19 h) en el Trofeu Joan Gamper davant l’Elx a l’Estadi Johan Cruyff.

Barça TV+ té l’exclusivitat global d’aquests tres partits de preparació abans de l’estrena dels blaugrana a la Lliga, el 27 de setembre, davant el Vila-real. Aquesta dada confirma el creixement exponencial de la nova plataforma, que s’ha convertit en la joia de la corona del FC Barcelona. La prioritat passa per oferir continguts exclusius, una tendència que anirà creixent a mesura que s’enforteixi la nova plataforma digital, com a nova eina de connexió amb els seguidors blaugranes d’arreu del món.

Barça TV+ està disponible a nivell global a través del web i l’aplicació del club blaugrana, per a tots els dispositius (ordinador, tauleta, mòbil i televisió a través de la tecnologia cast), i en tres idiomes: català, castellà i anglès. Inclou sèries exclusives i documentals de creació pròpia.

La posada en marxa de Barça TV+ el passat juny visualitza la nova estratègia de comunicació del FC Barcelona adreçada als seguidors que té arreu del món adaptant-se als nous hàbits de consum de la informació. Uns continguts que es cuinen des de Barça Studios –amb seu a Sant Just Desvern–, que s’ha convertit en el laboratori del nou ecosistema de productes digitals del FC Barcelona.

La necessitat d’obtenir noves vies de negoci s’han accelerat amb la pandèmia. El FC Barcelona ha posat l’accent en la plataforma Barça TV+, de la qual espera que en els propers anys es converteixi en una de les principals fonts d’ingressos ordinaris del club.

Barça TV comparteix esforços

Arran de la posada en marxa de la nova plataforma digital del FC Barcelona, la televisió lineal de Barça TV tindrà com a prioritat compartir esforços i recursos dins l’estratègia de comunicació del club blaugrana. Barça TV s’ha quedat sense marge de creixement i econòmicament no és rendible, ja que el seu camp de visió es focalitza únicament a través de la TDT a Catalunya.

Així, aquesta temporada, la programació de Barça TV posa l’accent en oferir la informació en càpsules i amb menys presència de presentadors. La prioritat passa per oferir continguts adaptats als diferents canals de comunicació del club. Canvien de format programes com Hora B, desapareix Aquí Palau, i es mantenen El marcador, La tertúlia i Promeses (l’espai més longeu de la casa, que dirigeix Jaume Marcet). Les transmissions dels partits dels diferents equips de futbol base, futbol femení i les seccions del club seguiran formant part de la programació.