Dijous i divendres, l’edifici Media-TIC del [email protected] acull la segona edició del Congrés Internacional Educació Mediàtica i Competència Digital, que sota el títol de Ludoliteracy, creació col·lectiva i aprenentatges, comptarà amb la participació de diversos acadèmics i professionals d’arreu del món dels àmbits de la comunicació i l’educació, sobre els quals reflexionaran.

L’objectiu del congrés, liderat per la Universitat Oberta de Catalunya, és crear un entorn de debat i d’intercanvi, i compartir experiències sobre el caràcter i les dimensions de l’educació mediàtica i la competència digital en el context social i cultural actual.

A més, l’esdeveniment persegueix debatre sobre les línies dominants en les investigacions internacionals respecte l’alfabetització digital i l’educomunicació, així com potenciar la investigació conjunta de professionals de diversos països i el desenvolupament de programes d’R+D+i.

El congrés gira al voltant de sis eixos temàtics: Usuaris alfabetitzats: competències participatives i transmèdia; Contextos i audiències; Creativitat i interacció social: dinàmiques i metodologies de participació i col·laboració; Ludoliteracy: alfabetització i videojocs; Educació mediàtica en entorns formals i no formals: situació actual, experiències i perspectives de futur, i Activisme i participació en contextos educomunicatius.