Remodelació al diari gratuït Bondia Lleida. Des d’aquesta setmana, la capçalera ha passat de publicar-se de dilluns a divendres a fer-ho només dimarts i dijous. Amb tot, segons explica l’editora a Comunicació 21, podria ser que en breu surti un tercer dia a la setmana, els divendres (hi ha negociacions obertes al respecte). L’objectiu de la mesura és reduir despeses i concentrar els anunciants en menys dies.

El canvi de periodicitat ha vingut acompanyat per un nou disseny, el qual es concreta en la capçalera, que adopta la nomenclatura del web, Bondia.cat. Aquest no és un detall sense més. Amb la reducció dels dies de distribució de la publicació en paper, l’editora vol reforçar i potenciar l’edició digital.

Tot i que es mantenen els mateixos efectius periodístics, el canvi ha suposat una reestructuració de la plantilla: hi ha hagut dues baixes, malgrat les tasques queden compensades per la vinculació amb Segre.

Cal recordar que, al gener, el Diari de Sabadell, també va reduir la seva distribució de cinc a tres dies. En ambdós casos, la retallada en edicions implica que perdin la categoria de diari, ja que per ser considerat com a tal haurien de sortir un mínim de quatre dies.