El director general de Google Espanya, Portugal i Turquia, Javier Rodríguez Zapatero, creu que una de les vies per canviar el model productiu televisiu és a internet, segons diu, perquè “o sabem manejar-nos en aquest món, que creix tan de pressa, o no sabrem sobreviure”. Sobre els efectes de l’arribada de la televisió a la xarxa, assegura que caldrà canviar d’aparell “cada any i mig”.

Entre els avantatges que troba a internet, assenyala que elimina costos i fa que tot sigui més transparent i eficient. “L’efecte d’internet està infravalorat”, va afirmar divendres passat Rodríguez Zapatero durant la seva intervenció en el Fòrum Empresa 2010 celebrat a Saragossa. A més, va vaticinar que en els pròxims 10 anys s’acceleraran els canvis, perquè “el consumidor estarà ultrainformat i perdonarà menys els errors”.

El directiu va recordar que el TIC és “l’únic sector on no hi ha hagut crisi en els darrers tres anys”, i va subratllar que els costos tecnològics es divideixen per dos cada any i continuen baixant”. En aquest sentit, va manifestar que la informació a la xarxa, que es multiplica per dos cada any i mig, “comença a ser inabastable”, tot i que el cost d’emmagatzemar-la “es divideix per dos”, al contrari que amb els productes tangibles.

Futures tendències

Rodríguez Zapatero també va avançar les futures tendències d’internet: es fa mòbil amb la connexió des dels telèfons; local, en oferir més informació sobre l’entorn; la interacció social online es generalitzarà i serà una nova plataforma per a tots els mitjans de comunicació, i tendirà a basar-se en la “gratificació instantània”.

Font: Europa Press