A més de tancar el 2010 com a cadena líder absoluta a Catalunya, TV3 va aconseguir la nit de Cap d’Any el seu rècord històric, amb 1.111.000 telespectadors (fa un any van ser 578.000) i un 40% de quota de pantalla. Per darrere es va situar La 1 amb 774.000 espectadors i el 28,5% de share; Telecinco, amb 330.000 telespectadors i el 12%; Antena 3, amb 134.000 i el 4,9%; Cuatro, 25.000 i un 0,9% de quota; i La Sexta, amb 23.000 espectadors de mitjana i el 0,8% de quota, segons dades de Kantar Media.

En el moment exacte de mitjanit, 1.191.000 persones miraven TV3 (42,3% de l’audiència); 937.000, La 1 (33,3%); 336.000, Tele 5 (11,9%); 145.000, Antena3 (5,1%); 20.000, Cuatro (0,7%), i 13.000, La Sexta (0,5%).

El lideratge de TV3 de la nit va ser absolut, i els programes previs a les campanades i els telenotícies van arrodonir el liderat de TV3 de la nit i de tota la jornada, amb el 18,3% global de quota: el previ a les Campanades, Crackòvia, lo Cap d’Any, va ser el programa líder del dia amb 932.000 espectadors de mitjana i un 36,5% de quota; i l’espai posterior a la transmissió, Cap d’Any x 10, va tenir 533.000 espectadors i el 25,2% de share. En segon lloc, els catalans van triar La 1, amb 2011: ¿Estamos contentos? (24,9%) i 2011: parte de ti (27,2%).

Audiències de desembre

Aquest darrer mes del 2010, TV3 ha tornat a ser líder per quart mes consecutiu (només ho va deixar de ser al juliol, segona, i a l’agost, tercera). En concret, la cadena pública catalana ha obtingut aquest desembre un 15,4% de quota de pantalla (baixa 1,7 punts respecte al novembre, quan en va pujar 1,9). A continuació es situen Telecinco amb l’11,7% (perd tres dècimes respecte el mes anterior); La 1 amb l’11,4% (guanya cinc dècimes); Antena 3, amb el 9,6% (es manté); Cuatro amb el 5,9% (perd dues dècimes) i La Sexta amb el 5,7% (en baixa quatre).

Per altra banda, durant el desembre TV3 va situar 27 programes entre els 40 més vistos, 12 dels quals entre els 15 primers. A més, el canal 3/24 va assolir el seu rècord històric amb un 1,3% de quota de pantalla. Al seu torn, el canal Super3/3XL va aconseguir un 1,5% de share.