L’entrevista que el programa La noria, de Telecinco, va fer a la mare del Cuco, un dels joves implicat en el cas de Marta del Castillo, està passant factura a Telecinco. La presència dissabte passat de Rosalía García al programa conduït per Jordi González ha aixecat tanta polseguera a les xarxes socials que Campofrío, Puleva, Bayer i Nestlé ja han fet públic que retiren la seva publicitat de La noria.

La cirereta que va empènyer aquestes empreses a prendre la decisió va venir des del blog del periodista Pablo Herreros, codirector de l’agència de publicitat Googwill, amb l’entrada Aquestes són les marques que van patrocinar la mare d’un criminal. L’efecte dominó el va iniciar Campofrío, i la resta l’han secundat.

“Estudiants i aficionats al màrqueting: una empresa d’embotits ha vist l’oportunitat d’una campanya d’imatge que li surt gratis. I l’ha aprofitat”, va piular a Twitter Jordi González davant la reacció de Campofrío. “Quan a un imbècil li senyales la lluna es fixa en el dit”, va afegir el presentador català.

A banda, la Fiscalia de Sevilla ha sol·licitat al Jutjat de Menors número 3 que intervingui els gairebé 10.000 euros que la mare del Cuco hauria cobrat per l’entrevista. L’objectiu és que contribueixin a pagar els 414.908 euros imposats com a indemnització al jove, condemnat per encobriment de l’homicidi de Marta del Castillo, que és el cost de la recerca del cos de Marta del Castillo al riu Guadalquivir.

[Ampliació] Panrico, Milner i Banc de Sabadell també han anunciat que deixen d’anunciar-se a La noria.