L’aposta per la innovació tecnològica es manté a Catalunya Ràdio en la nova temporada, que ha arrencat aquest dilluns amb la incorporació de noves veus i la renovació de continguts.

Mònica Terribas continua per setena temporada al capdavant d’El matí de Catalunya Ràdio (de 6 a13 h), que presenta diverses novetats, com ara la secció Pregunta’m el que vulguis, un espai d’entrevistes per a estudiants de Periodisme. La novetat més destacada es produeix en l’hora final, on l’APM? cedeix el lloc al nou concurs humorístic L’apocalipsi (de 12 a 13 h), amb Elisenda Carod, Elisenda Pineda i Charlie Pee.

Per la seva part, l’APM? ha passat a emetre’s de 18 a 19 h i ha incorporat Ernest Codina i Joel Díaz per acompanyar Xavi Cazorla. El canvi de franja de l’espai d’humor provoca que l’Estat de Gràcia s’escurci una hora (de 16 a 18 h).

Catalunya nit és la nova denominació de l’informatiu nocturn (de 21 a 23 h), que ha fitxat Laura Rosel per conduir la segona hora, més analítica i reflexiva, que inclou la tertúlia, mentre que Kílian Sebrià continua presentant i dirigint la primera hora, l’informativa.

Una altra novetat és el salt d’Adolescents iCat a la graella de Catalunya Ràdio, que a més passa de programa setmanal a diari (a les 00.30 h). Finalment, el cap de setmana s’estrenarà Les dones i els dies, amb Montse Virgili (els dissabtes a mitjanit), on es reivindicaran dones invisibilitzades.

“La innovació tecnològica, l’impuls dels nous formats i la captació de nous públics són els principals objectius de la ràdio pública per a aquesta temporada 2019-2020”, assenyalava la setmana passada el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo.

“Posar l’oient al centre de les nostres decisions i potenciar la proximitat comporta reafirmar la renovació de continguts iniciada la temporada 2016-2017 i, sobretot, fer una aposta tecnològica que connecti amb una audiència nova i més acostumada a escoltar la ràdio i a consumir àudios més enllà dels formats tradicionals”, afegia.

Ràdio visual

L’emissora pública ha renovat tecnològicament l’estudi 2 d’iCat per avançar en la “ràdio visual” i connectar amb una nova audiència. El nou estudi ha estat concebut per als continguts culturals i programes com Adolescents iCat, iCatKids i Generació digital, i compta amb quatre càmeres, un tractament acústic personalitzat i un videowall, així com un set especial per a actuacions musicals. L’objectiu és millorar la qualitat del format vídeo en què també es difonen aquests continguts a través de plataformes digitals i xarxes socials.

A més, Catalunya Ràdio disposarà d’una skill pròpia per sentir el directe de l’emissora des de qualsevol dispositiu amb l’assistent de veu Alexa, així com d’un canal de distribució per als usuaris de Telegram.

“La ràdio és el mitjà tradicional que ofereix les millors condicions per afrontar els nous reptes de consum i tecnològics, i els èxits en l’audiència digital dels últims anys i mesos de Catalunya Ràdio demostren que la ràdio pública de Catalunya, no només no ha perdut pistonada, sinó que ha liderat la innovació en formats i distribució”, apunta Saül Gordillo.