En la segona onada del 2012 del Baròmetre, RAC1 es va acostar més que mai a Catalunya Ràdio, quedant separades tan sols 11.000 oients. En aquesta tercera onada, presentada aquest divendres per FUNDACC, l’emissora pública ha aconseguit agafar aire i distanciar-se de la privada amb 24.000 oients de diferència. A més, ha recuperat el lideratge a la demarcació de Barcelona, mentre que l’emissora de Godó el manté a Tarragona.

En concret,  Catalunya Ràdio ha obtingut 697.000 oients diaris de mitjana, 52.000 més que en l’onada anterior, mentre que RAC1 també puja, però menys, 39.000 oients, fins als 673.000. Per darrere continua la Cadena SER, amb 419.000 oients (-6.000), mentre que Onda Cero i RNE tornen a intercanviar posicions amb 201.000 (+20.000) i 187.000 (-1.000) respectivament.

A continuació es troben la Cope, amb 117.000 oients (-12.000); ABC Punto Radio, amb 70.000 (-6.000); La Xarxa (COMRàdio) amb 67.000 oients (-1.000); Ona FM, amb 55.000 (-6.000); Ràdio 4, amb 21.000 (+1.000), i Ràdio Olot amb 12.000 (+1.000).

Cadenes temàtiques

Pel que fa a les cadenes temàtiques, els tres primers llocs continuen igual des de fa gairebé any i mig: Los 40 Principales amb 500.000 oients diaris (en perd 9.000 respecte l’anterior onada); Flaix FM amb 422.000 (+1.000) i RAC105 amb 392.000 (+13.000).

Per darrere, Ràdio Flaixbac, amb 310.000 oients (+16.000), perd el quart lloc que ostentava des de feia més d’un any a favor d’Europa FM, que amb 319.000 oients (+38.000) escala un lloc per tercera onada consecutiva.

A continuació trobem Cadena Dial, amb 264.000 oients (-16.000); Cadena 100, amb 212.000 (-12.000), Máxima FM amb 173.000 (+12.000); M80 amb 156.000 (+8.000); Ràdio Tele-Taxi, amb 140.000 (-6.000); Kiss FM, amb 124.000 (+10.000); Radio 3, amb 71.000 (es manté), i Catalunya Música amb 65.000 (-6.000).

Pel que fa a Catalunya Informació, continua liderant la ràdio de temàtica informativa, ara amb 161.000 oients (+14.000).

El consum radiofònic incrementa

En la tercera onada del 2012, els oients radiofònics tornen a augmentar, ara fins als 3.721.000 oients, 63.000 més que en l’anterior onada (+1,8%), per la qual cosa la penetració del mitjà entre la població passa del 56,8% al 57,8. Respecte a les dades de fa un any, quan la penetració era del 56,7%, el mitjà radiofònic ha augmentat en 70.000 oients (+1,9%).