En la primera onada del 2011 del Baròmetre, la ràdio del Grupo Godó es va situar, per primer cop, a menys de 40.000 oients de Catalunya Ràdio. En la segona onada, feta pública aquest dimarts per FUNDACC, l’emissora pública torna a agafar aire i es distancia. En concret, Catalunya Ràdio obté 601.000 oients diaris, 40.000 més que en l’anterior onada, mentre que RAC1 en suma 24.000 i es queda en 548.000. Amb tot, la ràdio de Godó continua per sobre del mig milió d’oients, fita aconseguida en l’anterior onada del Baròmetre.

En tercera posició continua la Cadena SER, que comptabilitza 414.000 oients, 15.000 més que en l’anterior onada. Per la seva part, COMRàdio manté la vuitena posició amb 59.000 oients, 4.000 més que en l’anterior, quan ja n’havia sumat 8.000. Per darrere, trobem Ona FM amb 37.000 oients (+2.000), Ràdio 4 amb 20.000 oients (+4.000), Ràdio Olot amb 11.000 (es manté), Ràdio Vilafranca amb 7.000 (+2.000), i Tarragona Ràdio amb 5.000 (es manté), els mateixos que Ràdio Sabadell (perd els 1.000 que va guanyar en l’anterior onada).

Cal destacar que excepte la darrera, totes les emissores en català augmenten la seva audiència, tant les generalistes com les temàtiques.

Cadenes temàtiques

Pel que fa a les cadenes temàtiques, els tres primers llocs continuen com en les cinc onades anteriors: Los 40 Principales amb 536.000 oients diaris (en guanya 15.000), Flaix FM amb 390.000 (+19.000), i RAC105 amb 348.000 (+7.000).

En quarta posició, es consolida Ràdio Flaixbac amb 274.000, que guanya 11.000 oients. Per darrere trobem Cadena 100 (262.000, +12.000), Cadena Dial (249.000, +6.000), Europa FM (221.000, +12.000) i Ràdio Tele-Taxi amb 174.000 (+9.000).

Per la seva part, iCat fm aconsegueix 79.000 oients (9.000 més, i en les dues anteriors onades ja en va sumar 18.000), mentre que Catalunya Música n’obté 61.000 (en guanya 5.000).

Pel que fa a Catalunya Informació, continua liderant la ràdio de temàtica informativa amb 142.000 oients (1.000 més). L’emissora informativa manté el salt que va realitzar en la darrera onada del 2010, ja que anteriorment sempre rondava els 120.000 oients.

En la segona onada del 2011, els oients radiofònics tornen a augmentar. Concretament, el mitjà assoleix els 3.615.000 oients, 40.000 més que en l’anterior onada, passant d’una penetració entre la població del 55,7% al 56,2.

Pel que fa a les dades de fa un any, el mitjà augmenta en 182.000 oients, quan el percentatge de penetració era del 53,5%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram