La inversió publicitària a l’Estat podria baixar durant el 2011 un 0,3% respecte l’any anterior, fins als 5.830 milions d’euros, segons les previsions Zenith Vigía. Aquesta és la tercera onada que fa el panell de Zenith Media i la primera negativa, després que a principis d’any s’esperés un creixement de la inversió del 2,1%, i al març del 0,9%.

Per mitjans, pràcticament tots tenen pitjors expectatives que en la darrera onada. En concret, Zenith Vigía preveu un increment en la inversió publicitària a la televisió generalista del 0,2% (1,3 al març); del 3% a la TV temàtica (6,3 en l’anterior onada), i una caiguda del 7,2% en la televisió local (-5,3%).

Per al diaris la previsió d’inversió és d’una caiguda del 7,8% (-5,7% al març); de -10,1% per als gratuïts (-8%); de -4,9% per a les revistes (-3-3%), i de -5,5% en els suplements (-4,4%). Quant a la ràdio, les seves expectatives milloren respecte a l’onada del març, quan es preveia una caiguda en l’inversió publicitària del 0,5%, i ara se’n preveu una del 0,3%. Per a internet, es preveu un augment del 12,2%, quatre dècimes menys que al març.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram