El president executiu de Prisa, Juan Luis Cebrián, continuarà en el càrrec fins al desembre del 2015. Així ho va confirmar ell mateix el passat dissabte durant la junta general d’accionistes. A l’octubre, Cebrián farà 69 anys, i arribarà al final del nou mandat amb 71. Cal recordar que, quan es va presentar l’ERO a El País, Cebrián va mostrar la seva preocupació perquè, amb una mitjana de 53 anys, considerava que la plantilla del diari estava envellida.

Durant la seva intervenció en la junta general d’accionistes, Cebrián va avançar que, els propers anys, s’apostarà per l’expansió a Iberoamèrica. Així, a la tardor El País llançarà una edició digital en portuguès destinada al mercat brasiler, i es continuarà apostant per les ràdios d’Amèrica Llatina, que el 2013 es preveu que suposin el 60% de la facturació del grup. A més, Cebrián va afirmar que “properament” es prendrà una decisió sobre el pagament de continguts al web d’El País.

Objectius per al proper trienni

Per la seva part, el conseller delegat, Fernando Abril-Martorell, va parlar de les prioritats estratègiques des del punt de vista corporatiu i per a cadascuna de les unitats de negoci. Així, Prisa es proposa en els propers tres anys simplificar i reduir costos en l’estructura del grup, compartint serveix i “eventualment” externalitzant-los.

La implementació d’aquesta estratègia dependrà, segons ell, de l’estabilització del consum a l’Estat i del grau de flexibilitat financera sobre l’endeutament del grup. En aquest sentit, aquest mes Prisa ha aconseguit de nou reestructurar el seu deute de 3.100 milions i obtenir una línia de liquiditat addicional de 80 milions.

En l’àrea de premsa, Abril-Martorell va establir quatre eixos prioritaris: assegurar la rendibilitat del negoci actual, on s’emmarquen diferents processos d’ajustament de personal i costos; progressar en la transformació digital; incrementar la publicitat en aquest suport, i guanyar audiència digital.

En l’àrea radiofònica les prioritats són continuar amb la transformació del model operatiu a Espanya per millorar la rendibilitat, amb l’objectiu de reduir i fer més variables els costos; i millorar el posicionament competitiu, especialment en la música i projectes digitals.

En la divisió televisiva, els objectius són mantenir i incrementar els continguts exclusius; simplificar l’oferta comercial per segmentar-la millor i ajustar preus; i seguir innovant tecnològicament incrementant la penetració d’iPlus i YOMVI.

Finalment, respecte a Santillana, els objectius són acabar d’implementar el pla d’expansió a Mèxic, Colòmbia i Brasil, i mantenir la qualitat dels nous continguts a l’Estat.