La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha autoritzat la creació de Newco, una empresa dedicada a la comercialització d’espais publicitaris a través d’internet participada per Prisa Brand Solutions, Comeresa Prensa (Vocento) i Godó Strategies.

La plataforma és la gran aposta dels tres grups per impulsar els seus ingressos de publicitat programàtica, negoci dominat per Google i Facebook.

L’objectiu de Prisa, Vocento i Godó és aconseguir que l’agregació d’audiències permeti als anunciants tenir uns índexs de visibilitat elevats i generar campanyes eficients per als usuaris gràcies al volum de dades que aporten en conjunt. En paral·lel, els tres grups continuaran amb la venda publicitària de forma independent a través de les respectives marques.

Newco no neix com un projecte tancat i té la vocació d’incorporar altres grups de comunicació de l’Estat.

Fa cinc anys Prisa, Vocento, Godó, Zeta, Unidad Editorial, Prensa Ibérica i El Economista van posar en marxa PMP Medios, una plataforma de venda automatitzada de publicitat digital que no va prosperar.