La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat amb 150.003 euros la Cadena Cope per vulnerar de la Llei General de la Comunicació Audiovisual amb l’emissió de publicitat de begudes alcohòliques durant el programa Tiempo de juego.

La CNMC considera que la Cope ha comès tres infraccions administratives de caràcter greu per l’emissió de microespais publicitaris els dies 15 i 22 de maig de Vino La Guita i Ron Arehucas, i ha imposat tres multes de 50.001 euros, la sanció mínima. L’ens regulador entén que l’emissió dels anuncis va suposar el “foment de comportaments nocius per a la salut” i, més concretament, del “consum immoderat i indiscriminat” de les begudes promocionades.

La normativa prohibeix la comunicació comercial de begudes alcohòliques amb menys de 20 graus quan estigui dirigida a menors, fomenti el consum immoderat o associï el consum a la millora del rendiment físic, l’èxit social o la salut.

Ara la Cope pot interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució de la CNMC davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos.