La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha incoat un nou expedient sancionador a al grup Mediaset per superar el límit de temps permès d’emissió d’anuncis, infracció per la qual ja ha estat multat en diverses ocasions.

Segons la CNMC, les noves vulneracions de la normativa s’haurien produït entre maig i juliol als canals Telecinco, Cuatro i Boing. Ara s’obre un període màxim de tres mesos per a la instrucció de l’expedient i la resolució de la CNMC. 

La Llei general de comunicació audiovisual estableix que el límit de missatges publicitaris i de televenda és de 12 minuts per hora natural, excloent el patrocini i l’emplaçament de producte. A més, també s’exclou la telepromoció quan aquesta tingui una durada “clarament superior” a la d’un missatge publicitari, i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts per dia ni els 3 minuts per hora. A banda, el temps dedicat les autopromocions no poden superar els 5 minuts per hora.