El degoteig de sancions no aturen els excessos publicitaris de Mediaset i Atresmedia. Ara, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha tornat a multar els dos principals grups televisius per superar el límit de temps d’emissió d’anuncis permès per la Llei General de Comunicació Audiovisual.

En concret, la CNMC ha multat Mediaset amb 63.705 euros per infraccions comeses entre gener i maig de 2016 als canals Telecinco, Cuatro, Divinity i Energy. Per la seva part, Atresmedia ha estat sancionada amb 18.175 euros per infringir la normativa durant el mateix període a Antena 3.

La Llei estableix que el límit de missatges publicitaris i de televenda és de 12 minuts per hora natural, excloent el patrocini i l’emplaçament de producte. A més, també s’exclou la telepromoció quan aquesta tingui una durada “clarament superior” a la d’un missatge publicitari, i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts per dia ni els 3 minuts per hora. A banda, el temps dedicat les autopromocions no pot superar els 5 minuts per hora. 

Ambdós grups poden interposar un recurs contra la resolució de la CNMC davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram